Friday, February 13, 2009

"HAPPY VALENTINES DAY"


"Selamat Hari Kekasih" wah.... 14th February walaupun tarikh ni x sehebat tarikh2 yg lain... tp tetap di ingati oleh seluruh rakyat di dunia ni dan x lupa juga kita yg brada di Malaysia ni... terutamanya bg pasangan2 yg bercinta... walaupon ada yg mngatakan "haram" hukumnya org2 islam mnyambutnya... hehehehe entahlah... aku pun x pasti...
Mengingat kan tarikh 14 February ni aku terbayang akn ksibukan pasangan2 akn memikirkan sesuatu yg istimewa utk di berikan kpda pasangan masing2 utk mbuktikan perasaan cinta dan dan yg sayang yg tiada sempadannya... x lupa juga akn di selitkan kata2 indah dan puitis... wah... dah nama nya hr berkasih sayang kan... heehhe teringt zaman sekolah ku dulu... pda masa ini lah persatuan kebudayan di sekolah ku akn mbentuk komuniti kecik utk mjual bunga rose, candy, choclate, kad ucapan... hehehehe dan apabila masa rehat akn di putrkan lagu2 cinta drpda pngirim2 yg bertuah.... hhehehe bestkan...yg plg best masa ni lah aku akn dpt roses free, choclate free... dan kbnyakkanya drpda junior2 lelaki... heheeh(msa tu aku form 5) apatahlagi msa aku form 5, aku adalah ktua sukan pasukan sekolah ku... SM ST ANTHONY.... (wakakaka sekarang aku dah gendot...x larat nak larik lg). Bestnya kalo mngingat sejarah zaman remaja meraikan hari kekasih... exited sgt2 heheheh tp dah tua2 nih (tua ker aku???) Valentines Day dah x der maknanyer pda dr ku... hari2 yg ku lalui bersama keluarga dan teman2 adalah hr yg sentiasa penuh dgn kasih syg... gurau senda dan hr2 yg plg mnggembirakan dan mceriakan...

"HAPPY VALENTINES DAY"

Ungkapkan kata2 tersebut bukan sahaja pada kekasih, ibu bapa, teman2 dan sahabat2 di sekeliling kita... apalah salahnya jika ungkapan kata " AKU SAYANG KAMU" walau hnya 3 patah perkataan tetapi terlalu dalam mksudnya dan dapat mngungkapkan perasaan ht kita kpada mereka... dan biar mereka tahu mereka amat bermakana dlm hdup kita....

Epilog Sebuah Cerita:

Ada seorang lelaki buta, semua org bencikan dirinya... kecuali kekasihnya... Lelaki itu selalu berkata"saya akn berkahwin dgn awk, kalau saya boleh melihat semula. Saya boleh jaga awak... dan bekerja utk mnyara khidupan kita bersama kelak". 1 hari, ada penderma yg mdermakan mata kpda lelaki itu. Bila lelaki itu boleh melihat... alangkah terkejutnya apabila mdapati kekasihnya itu juga buta. Si gadis bertanya... "sudikah awk mngahwini saya sekarang"? Lelaki itu menolak.. kerana x dpt mnerima hakikat gadis yg ingin di kahwininya ini buta. Gadis itu hnya tersenyum dan sebelum mlangkah pergi di berkata "TOLONG JAGA MATA SAYA BAIK2 YA..."

3 comments:

ARY.AHMAD February 13, 2009 at 5:15 PM  

kak lady kuhhh...slamat ari kakasihhh..cyg kamooo..hehe =)

huhuuu..citer yg bawah tu mmg cedih mehhh..jahat2 eh laki tu..tapikan, awat pompuan tu x derma sebelah mata saja? kiri utk laki, kanan utk pompuan tu...huhu

IslandLady February 13, 2009 at 7:11 PM  

wahhhh... ary... selamat hr kekasih jugak... cygggg ary jugak...

heehehe tu lah.. apsal pmpuan tu x bg mate dier sbelah jer kan ary... haaaaaha... leh share2... dlm percintaan kan kunun2nyer share everything... heehehehe..

ARY.AHMAD February 15, 2009 at 5:43 PM  

yelah...kena la share2 kan..lagipon kalau kasi sebelah saja, kurang sikit kos operation..muekeke =P

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP